top of page
Search
  • Writer's pictureDvasinis.lt

Visa tiesa apie čakras

Updated: Aug 14, 2019

☯️ ŠEŠI SVARBIAUSI DALYKAI, KURIŲ NIEKADA NEŽINOJOTE APIE ČAKRAS



Per pastaruosius šimtą metų, čakrų arba subtilių energijos centrų kūne koncepcija, pasitelkė Vakarų vaizduotę labiau nei bet kurį kitą Jogos tradicijos mokymą. Vis dėlto, kaip ir daugeliui kitų, iš sanskrito šaltinių kylančių koncepcijų, Vakarai (išskyrus saujelę mokslininkų) beveik nesugebėjo suprasti, ką čakrų koncepcija reiškia pradiniame kontekste ir kaip reikia praktikuoti. Šiuo straipsniu siekiama iš dalies ištaisyti šią situaciją. Jei jums trūksta laiko, galite praleisti konteksto komentarus, ir pereiti prie šešių pagrindinių faktų, kurių šių laikų jogai nežino apie čakras, sąrašo.

Pirmiausia, kaip mes nusakome „čakrą“? Tantrinėse tradicijose, iš kurių kyla koncepcija, čakros (sanskrit. cakra) yra pagrindiniai žmogaus kūne taškai meditacijai, vaizduojami kaip diskų ar gėlių pavidalą primenančios energijų struktūros tose vietose, kur susilieja daugybė nāḍīs (kanalų ar meridianų). Jos yra abstrakčios struktūros, netgi yra fenomenologiškai pagrįstos, nes paprastai yra ten, kur žmonės patiria emocinę ir (arba) dvasinę energiją, ir jų forma yra tokia, kaip kad jas yra vizualizavę medituotojai per patirtus regėjimus praktikose.

(Aukščiau minėjau, kad Vakarai iki šiol nesuprato čakrų. Leiskite man paaiškinti, kad „Vakarai“ turiu omenyje ne tik Euro-Amerikiečių kultūrą, bet ir šiuolaikinės Indijos kultūros aspektus, kurie yra pagrįsti Euro-Amerikiečių kultūros matrica. Kadangi šiuo metu Indijoje beveik neįmanoma rasti jogos formos, kuriai neturėjo įtakos Euro-Amerikiečių idėjos tai, naudodamas terminą „Vakarietiška“, taip pat įtraukiu ir didžiąją dalį Indijos jogos mokymų, kurie šiandien gyvuoja Indijoje, anglų kalba.)

Gerai, aš jums pasakysiu tiesiai: didžiąja dalimi, Vakarietiška joga apie čakras beveik neturi to supratimo, kuris buvo labai svarbus senuose papročiuose. Matote, jei jūs skaitote tokias knygas kaip Anodea Judith gerai žinomą „Gyvenimo ratai“ (angl. „Wheels of Life“) ar panašiai, svarbu suvokti, kad jūs skaitote ne jogos filosofijos, bet Vakarų okultizmo kūrinį, pagrįstą trimis pagrindiniais šaltiniais: 1) ankstesniaisiais Vakarų okultizmo darbais, kurie skolinasi ir adaptuoja sanskrito terminus iš tikrųjų jų nesuprasdami (kaip teosofisto C.W. Leadbeater knyga „Čakros“, 1927 (angl. „The Chakras“); 2) John Woodroff 1918 m. klaidingas apie čakras teksto, parašyto sanskrito kalba 1577 m., vertimas (daugiau apie tai skaitykite toliau straipsnyje); ir 3) XX amžiaus Indijos jogos gurų knygos, kurios pačios daugiausia remiasi 1) ir 2) šaltiniais. Kol kas tik akademiniame pasaulyje egzistuoja apie čakras knygos, pagrįstos originalių sanskrito šaltinių patikimu supratimu.

„Bet ar tai svarbu?“ - klausia manęs jogai. „Aš tiek daug naudos gavau iš Anodea Judith knygos, ir kitiems tai patinka, neatimk tai iš manęs!“ Aš to nedarysiu ir negaliu padaryti. Nesvarbu, kokia jūsų gauta nauda, nesvarbu ir iš kokio šaltinio, ši nauda yra reali, jeigu jūs taip sakote. Paprasčiausiai aš esu čia, kad pasakyčiau jums du dalykus:

pirmiausia, kad šiuolaikiniai Vakarų autoriai, rašydami ar kalbėdami apie čakras duoda suprasti, kad jie pateikia senovės mokymus, tačiau jie jus apgaudinėja, nes jie net nežino, kad taip yra, nes jie negali įvertinti tikrų pirminių šaltinių, kuriais jie remiasi, nes jie paprasčiausiai neskaito sanskrito kalba;

antra, tiems, kuriems įdomu, aš esu čia, kad papasakočiau jums šiek tiek apie tai, ką reiškia jogos koncepcija pirminiame kontekste, nes aš esu sanskrito mokslininkas ir praktikas, kuris teikia pirmenybę senųjų papročių formai.

Tik jūs galite įvertinti, ar tai yra naudinga jums. Aš neteigiu, kad sena iš esmės yra geriau. Nemėginu teigti, kad Vakarų okultizmas neturi jokios dvasinės vertės. Aš paprasčiausiai, kiek įmanoma, priartinu istorinę tiesą paprastais anglų kalbos žodžiais. Taigi, aš tęsiu toliau apie šešis pagrindinius faktus, kurių nežino šių laikų jogai apie čakras...

(Christopher D. Wallis „The real story on the Chakras“ 2016; iš anglų kalbos vertė dvasinis.lt) 🙏 laukite tęsinio, sekdami dvasinis.lt facebook‘o paskyroje „Visa tiesa apie čakras“

56 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page